با توجه به سرعت بالای تغییرات در دنیای دیجیتال،چالشهای زیادی پیش روی دیجیتال مارکترها قرار میگیرد که اگر در دنیای دیجیتال مارکتینگ یک سری اصول و استانداردها رعایت بشود قطعا رویارویی با چالشهای دنیای دیجیتال مارکتینگ آسانتر خواهد شد.
تعریف اصول دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
اصول دیجیتال مارکتینگ ترکیبی از استراتژی های آنلاین مختلف اند و شامل رویکردی کلی به مجموعه ای از فعالیت های مارکتینگ در پلتفرم های
دیجیتال می شوند. هر روزه در سرتاسر جهان این روش ها با اختراع تکنولوژی های جدید آپگرید می شوند. با این حال اینترنت مارکتینگ در سال های اخیر شاهد رشد خیره کننده ای بوده است.
آخرین اخبار تکنولوژی ایران و جهان را در خبری بخوانید
آیا می خواهید بدانید که چگونه روند و اصول دیجیتال مارکتینگ خود را بهبود ببخشید؟ با ما همراه باشید و از استراتژی های اینترنت مارکتینگ که منجر به رشد و پیشرفت شده اند مطلع شوید.
هر بازاریاب دیجیتال نیاز دارد که از تغییرات مداومی که در دنیای اینترنت مارکتینگ به وقوع می پیوندد با خبر باشد. پروژه های تحقیقاتی که بودجه ای حدود ۱۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ در سرتاسر بازار جهانی را به خود جذب کرده اند. با این حال یک بازاریاب مدرن باید بسیار باهوش و زیرک باشد.
او باید مدام به دنبال پیدا کردن راه هایی مناسب برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود باشد. فرد باید این درک را داشته باشد که هر مشتری در هر مرحله از فرایند بازاریابی جایگاه متفاوتی دارد. بنابراین، یک بازاریاب باید مدام در حال خلاقیت و تلاش برای رسیدگی به نیاز های مشتریانش باشد. اصول دیجیتال مارکتینگ به شما نشان می دهد که تکنیک هایی که تا چند سال پیش بسیار مفید بوده اند، ممکن است دیگر قابلیت استفاده نداشته باشند.
برای موفقیت در مارکتینگ، افزایش شناخته شدن برند، بالا بردن وفاداری و افزایش مشارکت مشتری، بیایید نگاهی به اصول دیجیتال مارکتینگ بیاندازیم:
سرمایه گذاری در حوزه ی هوش مصنوعی و آموزش ماشین محور را مورد ارزیابی دوباره قرار دهید.
وقتی که در مورد تمام اصول دیجیتال مارکتینگ فکر می کنید، نقطه تمرکز شما باید بر روی هوش مصنوعی و آموزش ماشین محور باشد. در این دوران می توان با قطعیت از پیشتازی های هوش مصنوعی و آموزش ماشین محور سخن گفت.
اگرچه بات های سخنگو چند سالی است که مرسوم شده اند ولی عموما برای خدمات مشتریان استفاده می شوند. اما به زودی تغییرات بزرگی در این وضعیت بوجود خواهد آمد. بات های رسانه های اجتماعی تمام عرصه ارتباط موثر با مشتری را در اختیار خود خواهند گرفت و برند ها نیاز پیدا می کنند برای ارتباط موثر با مشتری بر روی شبکه های اجتماعی متمرکز شوند. تخمین زده می شود تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۵ درصد ارتباطات با مشتری ها از طریق بات های سخنگو انجام شود.
اصول دیجیتال مارکتینگ، هوش مصنوعی را به عنوان برگ برنده در اختیار شما می گذارد. بنابراین نیاز است استراتژی خود را به روز کرده و از بات ها برای هماهنگی با نیاز های مشتریان خود بهره ببرید.
تمرکز بر روی به اشتراک گذاری ویدئوهای لایو در رسانه های اجتماعی را بیشتر کنید.
استفاده از ویدئوهای لایو هر روزه در حال رشد می باشد. استفاده از این ویدئو ها از اصول دیجیتال مارکتینگ موفق است.
یک ویدئوی خوش ساخت همیشه چشمگیرتر از متون نوشتاری یا تصویر است. فارغ از این که در کدام یک از رسانه های اجتماعی نظیر فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام و … به مارکتینگ می پردازید، همراه از ویدئو های لایو بهره ببرید.
به آمار زیر توجه کنید تا اهمیت استفاده از ویدئو های لایو را بیشتر درک کنید:
- بینندگان یوتیوب میلیاردها ساعت ویدئو بر روی پلتفرم این سایت می بینند.
- استفاده کنندگان فیسبوک روزانه بیش از ۸ میلیارد ساعت ویدئو مشاهده می کنند.
- ۸۲ درصد مخاطبان توئیتر نیز از محتوای ویدئویی استفاده می کنند.
- تحقیقات نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد مردم ترجیح می دهند از محتوای ویدئویی بهره ببرند.
اگر سازمانی قصد رشد در سال های آتی را دارد باید با توجه به اصول دیجیتال مارکتینگ بر روی ویدئو های لایو و به طور کلی محتوای ویدئویی سرمایه گذاری کند. ویدئوها باید انعطاف پذیر و منحصر به فرد باشند و به صورت مناسبتی تولید شوند. به این نکته هم توجه داشته باشید که مخاطبان هدف شما ویدئو ها را از طریق گوشی موبایل می بینند بنابراین ویدئو های لایو بر روی گوشی های هوشمند از پر سودترین روند ها و اصول دیجیتال مارکتینگ خواهند بود.